Kérdezz-Felelek /hatodik fejezet/

közzétéve: 2023. augusztus 10., csütörtök

Egy kis áttekintés, hogy mire is kerestük a választ a korábbi 5 fejezetben?

1. fejezet: Hogyan tudja beilleszteni egy vállalkozás a működő folyamataiba az alairom.hu szolgáltatást? https://alairom.hu/blog/kerdezz-felelek-elso-fejezet.html

2. fejezet: Milyen papír alapú dokumentumok cserélhetőek le elektronikus dokumentumokra a HR, munkaügy, szállítmányozás területén? https://alairom.hu/blog/kerdezz-felelek-masodik-fejezet.html

3. fejezet: Az elektronikus dokumentum, biometrikus aláírás fogalma, szakmai és jogi tartalma https://alairom.hu/blog/kerdezz-felelek-harmadik-fejezet.html

4. fejezet: Mi is az a PKI technológia? A hitelesítési szolgáltató, időbélyeg, privát-nyilvános kulcs fogalma https://alairom.hu/blog/kerdezz-felelek-negyedik-fejezet.html

5. fejezet: Digitális-elektronikus aláírás közötti különbség. Elektronikus aláírás meghatározások, típusok közötti különbségek (egyszerű, fokozott, minősített) https://alairom.hu/blog/kerdezz-felelek-otodik-fejezet.html

 

Most pedig következzen a 6. fejezet: Mennyire könnyű egy dokumentum hiteles biometrikus (kézi) aláírása

Dokumentum (helyi) aláírása

A. Aláírás folyamata

Ebben az esetben az aláírási folyamatot indító felhasználó eszközén (Tablet, Mobil, PC-aláíró pad) a folyamat elindítása után a mySigno SignPad alkalmazásban egymás után tudják az aláírók hitelesíteni a dokumentumot. Ebben az esetben nem megy ki az aláírók számára értesítő e-mail, a helyszínen történnek meg az aláírások egymás után. Többek között ilyen például egy átadás-átvételi bizonylat, akár egy helyszíni jegyzőkönyv, egy ügyfélszolgálati űrlap, de akár egy kétoldalú szerződés, ahol mindkét fél jelen van.

B. Dokumentum (távoli) aláírása

E-mail üzenet az aláírandó dokumentum érkezéséről. A rendszer e-mail üzenetben tájékoztatja az aláírót. Kattints a – kattintson ide - gombra, a dokumentum megtekintéséhez és aláírásához.

Belépés, mySigno Signpad (app) telepítés, aláírás folyamata. Az e-mailben kapott linkre kattintva a szolgáltatás elvisz a CollectSign rendszer támogatói oldalára, ahol két lehetőség közül választhatsz:

Már korábban is kaptál PDF dokumentumot aláírásra, és telepítve van a mySigno SignPad alkalmazás, így a dokumentum aláírása gombra kell kattintanod, és már meg is jelenik az aláíró felület, ahol a dokumentumot meg tudod tekinteni és alá tudod írni. Az aláírt dokumentumot e-mailben is elküldi neked a szolgáltatás.

Korábban még nem kaptál PDF dokumentumot aláírásra, és nincs telepítve a mySigno SignPad alkalmazás, így az új eszköz regisztrálása gombra kell kattintanod. Ezután meg kell adnod egy jelszót. Kattints a SignPad letöltése gombra, amely átirányít a store-ba, ahol el tudod indítani az alkalmazás telepítését. A telepítést követően az Aláírandó mappában lévő aláírandó dokumentumot tudod megtekinteni és az elfogadást követően aláírni. Az aláírt, hitelesített elektronikus dokumentumot e-mailben elküldi a rendszer az e-mail címedre.

Felmerül még benned néhány kérdés? Célszerű lesz a kérdezz-felelek bejegyzésekből indított sorozatunkat nyomon követni, hiszen minden fontos kérdésre kielégítő szakmai választ nyújtunk!

Ha szükséged lenne még néhány információra, ne habozz! Írd meg nekünk, miben segíthetünk, és lehet, hogy a következő körben a te kérdésedet dolgozzuk fel: info@alairom.hu

Oszd meg ismerőseiddel!
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem