Ingatlanértékesítés jogbiztonsággal!

közzétéve: 2025. április 29., kedd

Most, ismételten egy olyan témáról szeretnénk beszélni, amely a legtöbbünk részéről ismert, mert biztosan voltunk már abban a helyzetben, amikor a közvetlen környezetünkben lévő személy értékesítette az otthonát/ingatlanát, vagy éppen mi vásároltunk magunknak saját ingatlant.

Azt is tudjuk, hogy a saját tulajdonunk védelme és értéke nagyon fontos, ezért talán ez az az értékesítési folyamat, amelyet tényleg kiemelten kezelünk, és minden óvintézkedést szeretnénk megtenni, annak érdekében, hogy ne váljunk áldozatokká.

Ez a jogbiztonság nemcsak nekünk átlagembereknek, hanem az ingatlan értékesítésében közreműködő cégeknek is fontos tényező. Nemcsak az a pillanat fontos, amikor ügyvéd vagy közjegyző előtt aláírjuk az adásvételi szerződést, hanem az addig vezető út is. Ezt az ingatlanértékesítést végző cégek/vállalkozások is felmérték, és folyamataikat szeretnék a legjobban automatizálni, a gyorsaságot a jogbiztonságot a legmagasabb szinten megvalósítani, hogy ügyfeleik jó szívvel ajánlják ismerőseik körében az ügyfélorientált hozzáállást és segítséget!

Ebben, a jogbiztonság útjában nyújt segítséget a www.alairom.hu szolgáltatása, amely biometrikus (kézi) aláírása teljes mértékben megfelel a Ptk. elektronikus dokumentumra vonatkozó jogszabályi előírásainak, valamint az EU eIDAS rendeletében meghatározott fokozott biztonságú elektronikus aláírási követelményeinek.

A BN Ingatlanfejlesztő Zrt.-t mint a hazai ingatlanpiac egyik meghatározó szereplőjét azt hiszem, nem kell bemutatnunk. Egy idézet a cég küldetéséről: „A Biggeorge Property legfontosabb küldetése a felhasználói igényeket maximálisan kielégítő, nemcsak kiváló minőségű, hanem szerethető épületek megalkotása. A végeredmény pedig – legyen szó akár lakó- vagy irodaépületről, kereskedelmi vagy logisztikai projektről – minden esetben professzionális és emberközeli szemléletet tükröz.” Nemcsak az épületek megalkotásában és létrehozásában, hanem az értékesítéssel kapcsolatos digitális világ bevezetésével is az éllovasok közé tartozik. API interfész illesztéssel a saját rendszerébe implementálta a CollectSign szolgáltatást, ezzel is gyorsítva, költséghatékonnyá és jogbiztossá téve belső folyamatait. (https://www.biggeorge.hu/hu )

A BK-Ingatlansúdió, tényleg lélegzetelállító ingatlanokkal rendelkezik, és ahogy Kocsis Krisztián ügyvezető elmondta a mai rohanó világban nagyon fontos a gyorsaság, a precizitás és a felelősségteljes értékesítés előtérbe helyezése. Ők is elsősorban a jogbiztonságot és a gyorsaságot helyezték előtérbe, amikor az alairom.hu szolgáltatását választották. Precíz előkészítő munka előzte meg az értékesítési folyamatba történő bevezetést, hogy a jelenlegi folyamataikban használt űrlapok kitöltésnél időt, pénzt és energiát spóroljanak meg az ügyfeleik biztonságos kiszolgálásának figyelembevételével. (https://bkingatlanstudio.hu/)

A GAMOVEX-Plus Kft. részéről Gazda Zoltán ügyvezető mondta el tapasztalatát az alairom.hu szolgáltatásáról. Korábban is foglalkoztak már a gondolattal, hogy a papírkötegek aláírását jó lenne lecserélni az elektronikus kezelhetőségre, de sajnos a technológiának is fel kell nőni a kényelmes használhatósághoz. Jelenleg a mobil, tablet és iPAD eszközök alkalmasak a helyszínen történő dokumentumok megjelenítésére és online módon történő aláírására, így megkönnyíti az életüket. Amennyiben a több száz helyszínből egy helyen véletlenül nincs térerő, azt megoldják a laptoptáskában lévő papír dokumentummal. (https://www.gamovex.com/)


Az Amicus Company Kft. ügyvezetőjével Paul Jörg-el is sikerült beszélnem arról, hogy miért is döntöttek az elektronikus dokumentumok bevezetése mellett, és a válasz annyira már nem volt meglepő: gyors, rugalmas, nem idegen az ügyfelek részére sem, hogy nem papíron kell aláírni, valamint a hitelesség és a jogi biztonság fontos szempont mind az ügyfelek, mind a cég részére! (https://otthonom.com/)

Jogi megfelelősség:

A CollectSign rendszerben használt kézi aláírás megfelel a következőknek: 

a) kizárólag az aláíróhoz köthető; 

b) alkalmas az aláíró azonosítására; 

c) olyan, elektronikus aláírás létrehozásához használt adatok felhasználásával hozzák létre, amelyeket az aláíró nagy megbízhatósággal kizárólag saját maga használhat; 

d) olyan módon kapcsolódik azokhoz az adatokhoz, amelyeket aláírtak vele, hogy az adatok minden későbbi változása nyomon követhető

Az aláírás folyamat végén minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás és minősített időbélyeg kerül a dokumentumra, így is biztosítva minden jogi feltételt az elektronikus dokumentumokra vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően.

Hisszük, hogy a digitális aláírások jövője a biztonságos és megbízható megoldásokban rejlik, és örömmel állunk ügyfeleink rendelkezésére a legmagasabb szintű szolgáltatásokkal. Keress minket, és kérd ajánlatunkat: info@alairom.hu +36 70 / 610 6963

Oszd meg ismerőseiddel!
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem