Új vásárlói attitűd körvonalazódik az e-kereskedelemben

közzétéve: 2023. január 17., kedd

Évről évre egyre több szó esik a környezettudatosság fontosságáról, és mindannyiunk érdeke, hogy az elméletben megfogalmazott gondolatokat a gyakorlatba is át tudjuk ültetni. Szerencsére számos előremutató hír érkezik, csapatunk pedig különösen odafigyel, hogy ezeket minél szélesebb körben megosszuk a nyilvánossággal. A legutóbbi cikkünkben például a karácsonyfák sorsáról írtunk; ha eddig nem tették, akkor most érdemes elolvasni: Vajon mi történik a sok karácsonyfával, melyeket az utcán láthatunk? Mennyire környezetbarát megoldás a tűlevelűek kidobálása? - Blog | Aláírom.hu - Dokumentumok biztonságos és hiteles elektronikus aláírása (alairom.hu)

Mi a helyzet az új vásárlói attitűd körvonalazódásával? Egy frissen közzétett hazai felmérésből kiderült, hogy egyre több vásárló értékeli a webáruházak környezettudatos intézkedéseit, így többek között az elektronikus számlázást, az újrahasznosítható csomagolást és a környezetbarát szállítási módokat is. 

A vizsgálat megmutatta, hogy összességében a 18-79 év közötti magyarok harmada (31%) osztja azt a  véleményt, hogy az online vásárlás jóval környezetbarátabb döntés, negyedük (26%) a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, míg tízből négyen (43%) nem tudnak igazán dönteni, egyformán vélekednek a kettőről.

A felmérés kérdései további környezetvédelemmel kapcsolatos témákra is kitértek. Ilyen volt például az, hogy élelmiszerek vásárlása esetén magyar vagy külföldi termékeket részesítik-e előnyben a honfitársaink. A válaszok alapján a 18-79 év közötti korosztály több mint fele (55%) választ általában Magyarországon termelt élelmiszert a külföldről behozottal szemben, ha erre adódik lehetősége. 

A kutatásból az az érdekesség is kiderült, hogy a felnőtt magyar lakosság  közel fele (48%) előnyben részesíti a jobb minőségű termékek vásárlását – tekintve, hogy ezek ritkábban szorulnak cserére – akkor is, ha ehhez mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. Továbbá 46 százalék véli magáról, hogy igyekszik az élet minden területén környezettudatos megoldások mellett dönteni, amennyiben erre lehetősége van, 25 százalék pedig hajlandó lenne akár többet is fizetni egy termékért, ha biztosan tudja, hogy azt környezetbarát módon állítják elő.

Fontos eredmény, hogy minden második online vásárló (54%) számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy ilyen típusú csomagolást használ. Közel ennyi  vásárló (51%) számára magát a vásárlási döntést is megkönnyítené, ha egyfajta környezettudatossági index jelenne meg a webáruháznál, vagy az adott termék mellett.

Mit jelent ez? Mindenki levonhatja a saját következtetéseit, de egy biztos: a szolgáltatóknak érdemes átgondolni, hogy milyen újításokkal rukkolnak elő a 2023-as évben, hiszen a vásárlók szemében és döntéseiben egyértelműen látszódik, valamint érződik is ez a változás. Ezeket pedig tanácsos kihangsúlyozni a weboldalakon, hiszen minden bizonnyal még több ügyfélre tehetünk szert, ha kiállunk egy olyan fontos ügy mellett, mint a környezetvédelem. 

Az első eredményes lépés lehet a papírmentes iroda kialakítása. Az alairom.hu ebben is támogatni fogja a sikeres üzletpolitikáját. További részletekért kattintson az alábbi oldalra: Aláírom.hu - Dokumentumok biztonságos és hiteles elektronikus aláírása (alairom.hu)

 

Forrás: Új vásárlói attitűd az e-kereskedelemben a környezettudatosság - HWSW

Oszd meg ismerőseiddel!
A weboldal cookie-kat használ Adatkezelési szabályzatértem